úterý 17. září 2013

Babí léto

Mám ráda babí léto, pokud tedy zrovna neprší. Pak je radost být venku a těšit se z barevného listí... chodit na dlouhé procházky a na houby... K tomu je ale potřeba košík. Dlouho jsme nemohli najít "ten pravý".
V sobotu jsem ho objevila na Hrnčířském jarmarku v Kunštátě. K mému překvapení tam vystupoval Vladimír Mišík - nikdy jsem ho moc neposlouchala a z rádia znám pouze Stříhali do hola malého chlapečka a Láska je jako večernice. Oba texty mi vždycky přišly tak trochu depresivní, ale po sobotě jsem zcela změnila názor. Poslouchalo se to moc příjemně, musím pohledat na youtube a poslechnout si to znovu bez rámusu z reproduktorů :-)
Samozřejmě nezůstalo jen u koupě košíku, keraminku mám ráda a s tak pěkným sortimentem se nedalo odolat.




Když už jsme měli ten košík, vydali jsme se v neděli na houby. Procházka to byla pěkná, ale protože jsme šli až odpoledne, našli jsme jen jednoho klouzka. Příště musíme vyrazit dřív.

Taky jsme stihli natrhat jeřabiny. Dají se použít na mnoho způsobů, my z nich děláme likér.
Recept je jednoduchý - do pětilitrovky nasypeme 1kg jeřabin a zalijeme litrem slivovice nebo vodky. Necháme to 14 dní louhovat, pak přilijeme do plna svařené kilo cukru s vodou a zase necháme 14 dní v temnu. Mělo by se to průběžně promíchávat, pak se to jen přecedí a voila, máme výborný likér.

Díky Lucce od Fíků jsme objevili kouzlo dýní. Tak vymýšlíme různé způsoby, jak je připravit, ale hlavně jsme si zamilovali dýňovou polévku s kari, která krásně zahřeje, ale skvělá je i bez kari jen na másle.


1 komentář: